quarta-feira, 18 de março de 2020

Conteúdo 9º anos


9º anos

Energy sources;
Energy
Renewable
Non-Renewable
Natural Gas, Coal, Oil, Wood, Wind, Water, Fuel, Fossil Fuels

If Clauses: Zero Conditional,  First Conditional  and  Second Conditional




Activities - atividades 


ENERGY

1-  Answer the questions below and make the mind map on energy sources ( Respondam as questões abaixo e façam o mapa mental sobre as fontes  de energia).


Do you know what energy means?


Do you know the types of energy?


What types of energy can you see around you?


What types of energy do you use in your daily life?


2- a) Fill out the T-Chart below, sort the words from the mind map(activity 1-b) according to energy
sources: (- Preencha o T-Chart abaixo, classifique as palavras do mapa mental (atividade 1- b) de acordo com a energia)


A - Non-Renewable Energy Sources
B - Renewable Energy Sources













b) Define the energy source.
Non-Renewable Energy Source means:

_______________________________________________________________________________
Renewable Energy Source means:

_______________________________________________________________________________


3- Look at Picture. Why is the girl protesting? Share your ideas with a friend. After that, answer the following questions on your notebook.
(Olhe para a foto. Por que a garota está protestando? Compartilhe suas idéias com um amigo. Depois disso, responda às seguintes perguntas no seu notebook)





a. What does the girl’s poster might mean?

b. What do you think that she wants for the future?

4- In your notebook, write about energy answering the questions. (No seu caderno, escreva sobre energia, respondendo às perguntas)

a. Which is the best source of energy: wind power or petroleum? 

b. What type of energy do you use in your daily life? Where does it come from?

c. Why is it necessary to save energy? 

d. Will it be possible to involve your school in an energy reduction project? How?

Grammar

Copy and complete the sentences below using the verbs in brackets in the appropriate format. (Copie e Complete as frases abaixo usando os verbos entre colchetes no formato apropriado).

1. If I __________________, I wouldn’t lie to them. (to be)
(Se eu fosse você, eu não mentiria pra eles.)

2. If we _________________ on foot, we’ll be late. (to go)
(Se nós formos a pé, nós vamos nos atrasar.)
3. I would call the police if someone __________________ my house. (break into)
(Eu chamaria a polícia se alguém arrombasse minha casa.)
4. I_________________ weight if I eat too much chocolate. (to gain)
(Eu vou ganhar peso se eu comer muito chocolate.)
5. She will be tired in class if she _________________ to bed early.(not/ to go)
(Ela vai ficar cansada na aula se ela não for pra cama cedo.)
6. She __________________ me if she could. (to help)
(Ela me ajudaria se ela pudesse.)
7. I would buy that car if I _______________ you. It’s a real bargain! (to be)
(Eu compraria aquele carro se eu fosse você. Está uma pechincha!)
8. You _________________ if you don’t take your medicine. (not / to get better)
(Você não vai melhorar se você não tomar seu remédio.)
9. What would you do if you _______________ a wallet on the street? (to find)
(O que você faria se achasse uma carteira na rua?)
10. I will stay home if dad ________________ me the money. (not/ to lend)
(Eu vou ficar em casa se o meu pai não me emprestar o dinheiro.)


Xoxo!!!





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